Bewegen regelen
De leerlingen moeten zich oriënteren op een aantal regelende aspecten: inrichten, hulpverlenen, coachen/begeleiden, scheidsrechteren/jureren, organiseren en ontwerpen. Het gaat hierbij om taken die uitgevoerd worden om een bewegingsactiviteit gezamenlijk op een plezierige en verantwoorde manier op gang te kunnen brengen en houden, en af te sluiten.

Arrangementen helpen inrichten        

Zorg Basis Vervolg Gevorderd
O 200 186 Meehelpen bij opbouw, aanpassen en opruimen van een turnsituatie

U 204 189 Helpen bij opbouwen, aanpassen en opruimen van diverse speelvelden op het buitenterrein

Coachen en begeleiden

Zorg Basis Vervolg Gevorderd
O 201 187 Coachen bij atletiek, een klasgenoot coachen bij een duurloop

 

Onder leiding hulpverlenen             

Zorg Basis Vervolg Gevord.
O 200 186 Hulpverlenen bij balanceren

 

  

U 204 189 Hulpverlenen bij turnen: met een goede steungreep een medeleerling helpen bij duikelen

Scheidsrechteren

Zorg Basis Vervolg Gevorderd
O 201 187 Zelfstandig spelen volgens de afgesproken regels bij een doelspel

U 206 191 Scheidsrechteren bij basketbal 4-4          

 

Ontwerpen                 

Zorg Basis Vervolg Gevorderd
O 203 188 Ontwerpen van een eenvoudige dansvariatie bij bewegen op muziek

U 207 192 Met een groep een ontwerp maken bij acrobatiek

 

             

Organiseren                                         

Zorg Basis Vervolg Gevorderd
O 202 188 Spelen volgens een wedstrijdschema bij badminton

O = oriëntatie
U = uitbouw